Go Back   GamingNorge > GamingNorge > Nyheter
Register FAQ Members List Calendar Arcade Search Today's Posts Mark Forums Read

Notices

Nyheter Nyheter på Gamingnorge og relatert diskusjon

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-03-2009, 16:56   #1
Vonsiggy
Legende

Vonsiggy's Avatar

Vonsiggy has a brilliant futureVonsiggy has a brilliant futureVonsiggy has a brilliant futureVonsiggy has a brilliant future
Default Nyhet: konto på Battle.net!

Slik som forsiden sier så har Blizzard lanserte sine planer om et felles log-in og kontosted for sine brukere.
Quote:
Originally Posted by Forsiden
Blizzard lanserte for noen dager siden at de skal åpne for at folk kan lage konto på Battle.net.

Denne kontoen skal virke på Blizzard sine spill (WoW, Starcraft II, Diablo III osv...). Hensikten med dette er å binde alle de tre spillene til en "account", slik at det ikke skal bli for tungvindt for ivrige Blizzardspillere.
Dette gjør at i fremtiden så vil WoW-spillere (eller andre) kunne logge inn på sin Battle.net konto og derifra kunne gå inn på WoW-delen, Armory, forumer og mye annet. Bare ved hjelp av Battle.net informasjonen, altså kun én log-in.

Blizzard sier med dette at en Battle.net konto vil medbringe mange fordeler:

- Du trenger bare en log-in, og dermed så har du tilgang til alt mulig Blizzard eier og selger. Dette kan omfatte alt fra "Blizzard store" til spill som WoW, Starcraft II og Diablo III. Dette gjør at du slipper å huske så mange passord, du trenger bare et.

- Du kan få muligheten til å bli trukket ut til å teste nye beta-spill og andre nyheter fra Blizzard.

- Du har enkel tilgang til de gamle klassiske spillene. CD-keys kan bli lagret på kontoen slik at du kan laste ned og installere spillene når du vil.

- Blizzard har tenkt å gi brukerne mye mer fordeler ved eierskap en slik konto. Nye ting vil komme, eksempel: et program der venner kan kommunisere mellom spillene.

Hvis det er noen ubesvarte spørsmål så har Blizzard lagt ut en FAQ
Det går også ann å lage konto right away: sign-up Battle.net
(Rettet opp de MANGE skriveleif'ene som var :P )

- Takk til Kalthor for feedback!
-----------------
Hva synes dere om dette tiltaket? Er det sikkert å la all informasjon (passord, CD-keys osv..) ligge ute på et sted, i tilfelle du blir hacket?

Last edited by Vonsiggy; 27-05-2009 at 14:59.
Vonsiggy is online now   Reply With Quote
Old 25-03-2009, 08:22   #2
Inwee
Sophie's Pet
WoW Characters

Inwee's Avatar

Inwee has a spectacular aura about
Send a message via MSN to Inwee

Hmm.. ved første gjennomlesning tenkte jeg; supert! dette høres veldig greit og oversiktelig ut!
men innerst inne vet jeg jo at dersom jeg ikke er NØDT så kommer jeg ikke til å gidde....
Je ghar god orden på passordene mine og bruker andre programmer til å snakkemed vennene mine....
Det er kanskje litt unødvendig for meg, ja.... jeg spilelr bare wow
MEN; for all del! jeg vil tro at ihuga Blizzardspillere kan synes dette er morsomt ^^

Knigths of the Ancient: www.kotaed.org
Inwee is online now   Reply With Quote
Old 25-03-2009, 11:02   #3
zargh
Senior Member

zargh's Avatar

zargh is a jewel in the rough
Send a message via MSN to zargh

høres ganske bra ut dette. det gjør ting mye lettere. men hva om kontoen din blir hacka som det noen ganger skjer i wow... da er du jo egentlig i deep shit siden alt er knyttet til en og samme log-in :P

zargh is online now   Reply With Quote
Old 25-03-2009, 14:54   #4
Vonsiggy
Legende

Vonsiggy's Avatar

Vonsiggy has a brilliant futureVonsiggy has a brilliant futureVonsiggy has a brilliant futureVonsiggy has a brilliant future

Quote:
Originally Posted by zargh View Post
høres ganske bra ut dette. det gjør ting mye lettere. men hva om kontoen din blir hacka som det noen ganger skjer i wow... da er du jo egentlig i deep shit siden alt er knyttet til en og samme log-in :P
tenkte akkurat på det samme, ettersom hvis alle er koblet til et passord, og kontoen blir hacket, så er ikke bare passordene, men også Cd-keyene i fare.... Men men Blizzard har vel et svar på dette...
Old 28-03-2009, 11:15   #5
Vonsiggy
Legende

Vonsiggy's Avatar

Bump - Grunnet edit...
Old 28-03-2009, 13:22   #6
Minanta
Dream On
WoW Characters

Minanta's Avatar

Minanta is just really niceMinanta is just really nice

Quote:
Originally Posted by Vonsiggy View Post
tenkte akkurat på det samme, ettersom hvis alle er koblet til et passord, og kontoen blir hacket, så er ikke bare passordene, men også Cd-keyene i fare.... Men men Blizzard har vel et svar på dette...
Jeg regner vel egenlig med at som en slik kunde så får man den kode-dingsen(beklager, husker ikke navnet), hvor man taster inn engangskode hver gang, og sikkert sammen med en personlig kode slik som nettbankene.

Høres ut som en veldig bra løsning for min del
Old 28-03-2009, 23:27   #7
Vonsiggy
Legende

Vonsiggy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Minanta View Post
Jeg regner vel egenlig med at som en slik kunde så får man den kode-dingsen(beklager, husker ikke navnet), hvor man taster inn engangskode hver gang, og sikkert sammen med en personlig kode slik som nettbankene.

Høres ut som en veldig bra løsning for min del
Det du snakker om er: Blizzard Authenticator

Jeg vet ikke om Blizzard utleverer ut slike, men de gjør vel noe for å styrke sikkerheten i forhold til vanlig forumer...
Old 29-03-2009, 00:52   #8
Aneiras
Member
WoW Characters

Aneiras's Avatar

Aneiras will become famous soon enough

Du kan laste ned battle.net Mobile Authenticator til mobilen eller som sagt, legge til en Blizzard Authenticator. Mobile Authenticator funker til iPhone og iPod. Via Wi-Fi - mer info kan du finne på denne linken.Battle.net Mobile Authenticator FAQ

Last edited by Aneiras; 29-03-2009 at 21:24.
Aneiras is online now   Reply With Quote
Old 27-05-2009, 14:59   #9
Vonsiggy
Legende

Vonsiggy's Avatar

Da er det offisielt at Battle.net konto kan åpnes for europeerne....

Kilde: www.wow-europe.com

Last edited by Vonsiggy; 27-05-2009 at 15:02.
Vonsiggy is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules